Regulamin

1. Rekomendacje lub ograniczenia udziału studentów w zajęciach wynikających z wymaganej kolejności realizacji przedmiotów w planie studiów oraz wymagania wstępne #

Wymagana jest wiedza z przedmiotów Programowanie 1 - strukturalne, Programowanie 2 - obiektowe, Architektura Komputerów i Podstawy systemu UNIX.

2. Zasady wymaganej obecności studenta na zajęciach, na których obecność jest obowiązkowa, w tym dopuszczalnego limitu nieobecności oraz usprawiedliwiania nieobecności #

Obecność na zadaniach laboratoryjnych jest obowiązkowa. W przypadku nieobecności student otrzymuje 0 punktów za zadanie, na którym był nieobecny.

Nieobecność uznawana jest za usprawiedliwioną po okazaniu prowadzącemu zajęcia zwolnienia lekarskiego. W szczególnych przypadkach koordynator przedmiotu może uznać nieobecność spowodowaną innymi przyczynami za usprawiedliwioną.

Dopuszczalne są maksymalnie 3 nieobecności na zadaniach laboratoryjnych, większa liczba nieobecności skutkuje niezaliczeniem przedmiotu.

3. Szczegółowe sposoby etapowej/końcowej weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się (np. liczba kolokwiów) oraz rodzaje materiałów i urządzeń dopuszczonych do używania przez studentów podczas weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się #

Laboratorium składa się z:

  • 8 warsztatów
  • 1 projektu
  • 7 zadań laboratoryjnych

Ocenie podlega również jakość kodu. Za rozwiązania niewydajne, niekompilujące się, naruszające zasady programowania obiektowego i dobrego stylu programowania prowadzący może przyznać mniejszą liczbę punktów.

Warunkiem uzyskania punktów jest przesłanie rozwiązania na serwer przy użyciu systemu kontroli wersji git.

Rozwiązania zostaną porównane za pomocą systemu anty-plagiatowego. W trakcie laboratorium, na żądanie prowadzącego, studenci są zobowiązani uruchomić dostarczone z zadaniem oprogramowanie monitorujące ich pracę.

W czasie rozwiązywania zadań projektowych i laboratoryjnych można korzystać z własnych materiałów, dokumentacji systemowej oraz Internetu jednak tak, by oceniana praca była dziełem samodzielnym - w szczególności niedozwolone jest używanie rozwiązań opartych o AI, jak ChatGPT, GitHub Copilot, Google Gemini i podobnych narzędzi.

W rozwiązaniach używać można dowolnych fragmentów publicznie dostępnych kodów źródłowych, pod warunkiem że nie stanowią one rozwiązania znacznej części zadania i zostaną w jasny sposób oznaczone wraz z podaniem odniesienia do źródła, z którego pochodzą. Materiały pochodzące z Internetu muszą być zrozumiałe dla studenta, a student powinien być w stanie wyjaśnić działanie skopiowanego kodu.

Warsztaty #

  • Za warsztat student może otrzymać 1 punkt.
  • Na wykonanie warsztatu jest 90 minut w trakcie zajęć.
  • Części rozwiązania mogą być tworzone wspólnie z prowadzącym w trakcie zajęć - te części nie podlegają kontroli systemem anty-plagiatowym, reszta rozwiązania musi być jednak stworzona samodzielnie.
  • Warsztaty rozwiązywane są z użyciem systemu Arch Linux lub Windows na komputerach w laboratorium.
  • Student nieobecny może rozwiązać warsztat w domu w terminie do 1 tygodnia na pełną ilość punktów.

Projekty #

  • Za projekt student może otrzymać od 0 do 8 punktów.
  • Na wykonanie projektu jest 2 tygodnie od otrzymania zadania.
  • Na życzenie prowadzącego student może być poproszony o zaprezentowanie przesłanego zadania na zajęciach.
  • Całość rozwiązania musi zostać stworzona samodzielnie.

Zadania laboratoryjne #

  • Za zadanie laboratoryjne student może otrzymać od 0 do 12 punktów.
  • Na wykonanie zadania laboratoryjnego jest 90 minut w trakcie zajęć.
  • Całość rozwiązania musi zostać stworzona samodzielnie.
  • Zadanie laboratoryjne jest podzielone na etapy. Punkty za każdy etap podane są w treści zadania. Etapy muszą być wykonywane w wyznaczonej kolejności.
  • Każdy etap jest sprawdzany i oceniany na zajęciach.
  • Usprawiedliwiona nieobecność upoważnia do rozwiązania zadania laboratoryjnego w domu w terminie 1 tygodnia. Za takie zadanie można otrzymać punkty przeliczeniowe na koniec semestru.
    • Punkty przeliczeniowe są obliczane na podstawie trzech wartości:
      • \( S_1 \) – średni wynik pozostałych studentów za to zadanie, którzy byli obecni,
      • \( S_2 \) – średni wynik studenta z pozostałych zadań, na których był obecny,
      • \( S_3 \) – wynik z zadania laboratoryjnego rozwiązanego w domu.
    • Liczba punktów określona jest wzorem: \( \frac{(S_1 + S_2)}{2} \cdot \frac{S_3}{12} \) .
  • Zadania laboratoryjne rozwiązywane są z użyciem systemu Arch Linux lub Windows na komputerach w laboratorium.

4. Harmonogram etapowej/końcowej weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się, w szczególności terminy sprawdzianów pisemnych i ustnych oraz terminy złożenia sprawozdań z wykonania ćwiczeń laboratoryjnych i projektów z uwzględnieniem terminów poprawkowych, jeśli specyfika przedmiotu to umożliwia #

Zajęcia odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie https://csharp.mini.pw.edu.pl/pl/schedule/.

5. Możliwości i zasady udziału studentów w dodatkowych terminach sprawdzianów i egzaminów #

Dodatkowe terminy laboratoriów nie będą organizowane.

6. Zasady zaliczania przedmiotu i wystawiania oceny końcowej z przedmiotu #

W celu uzyskania zaliczenia wymagane jest uzyskanie ponad 50 punktów łącznie.

Skala ocen:

PunktyOcena
[0, 50]2.0 (niedostateczny)
(50, 60]3.0 (dostateczny)
(60, 70]3.5 (dość dobry)
(70, 80]4.0 (dobry)
(80, 90]4.5 (ponad dobry)
(90, 100]5.0 (bardzo dobry)

7. Terminy i tryby ogłaszania wyników etapowej/końcowej weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się i ocen uzyskiwanych przez studentów #

Zadania laboratoryjne i warsztaty oceniane są na bieżąco podczas zajęć. Punkty z tychże są umieszczane w USOSie najpóźniej 7 dni po zajęciach.

Projekty są oceniane przez prowadzącego w terminie 7 dni od otrzymania rozwiązania. W tych przypadkach punkty są umieszczane w USOSie najpóźniej 7 dni po ocenie.

Ocena końcowa wystawiana będzie w USOSie w ciągu 7 dni od opublikowania wyników ostatniego laboratorium.

8. Zasady poprawiania wyników etapowej/końcowej weryfikacji osiągnięcia efektów uczenia się i ocen uzyskiwanych przez studentów #

Nie jest możliwe poprawianie wyników laboratorium.

9. Zasady powtarzania z powodu niezadowalających wyników w nauce poszczególnych typów zajęć realizowanych w ramach przedmiotu #

Osoba, która nie zaliczyła przedmiotu, musi powtórzyć całość przedmiotu i przystąpić do wszystkich zaliczeń. Nie ma możliwości przepisywania punktów cząstkowych z poprzednich semestrów.

10. Inne informacje w zależności od specyfiki realizowanych zajęć #

Materiały do przedmiotu dostępne na stronie https://csharp.mini.pw.edu.pl/pl/.